Nytt semester og ny pensum bulk, nemlig Figurdesign ..på godt norsk. 😉

Forrige uke hadde vi om character development. Der hovedfokuset var på den skriflige delen med å lage en figur med forhistorie, personlighet og det hele innen 3 tema; Phalanx Formation, Andre verdenskrig og År 2222. Innen hvert tema skulle det lages 2 figurer; en protagonist og en antagonist. I tillegg skulle vi visualisere dem ved og “klippe og lime” sammen bilder vi fant på nettet i et bilderedigeringsprogram (og jeg fikk litt lenge etterlengtet tid i Photoshop 🙂). Til slutt skulle det hele settes sammen til et Character Sheet – for hver figur. Phu!

Det hørtes jo rimelig enkelt ut ved starten av uka, og det var forsåvidt det. Men det tok mye lenger tid enn forventet. Noe som ikke burde overraske meg lengre, ettersom natt alltid blir til dag når jeg først forviller meg (og koser meg) inn i Photoshop.

Disse figurene trenger nok en runde eller ti med bearbeiding før man kunne tatt dem videre til noe mer, men hvem vet.. Kanskje de får lov å leve i en redigert utgave en gang mens jeg enda klynger meg fast til denne kloden..?

 

Her er de i sin spede start:  ♠ klikk på for større versjon ♠

Fra tema Phalanx Formation:

 

Fra tema Andre Verdenskrig:

 

Fra tema År 2222:

 

 

 

