Denne ukes oppgave har gått ut på å bli litt bedre kjent med unwraping av maps. Eller for å si det på en annen måte; utbretting av 3D modellen for å tilpasse den til ett 2D bilde. Eller motsatt, justere/tilpasse og brette ut et vanlig 2D bilde for optimalisering mot et tredimensjonalt objekt. Egentlig begge deler.

Dette var nok en snedig forklaring til de av dere som måtte lese dette og ikke vet hva det går ut på. Dere ble sikkert mye klokere av min flotte måte å videreformidle budskapet. :p

Oppgaven gikk i hvert fall rimelig greit og det var en snedig funksjon å lære. Tenker jeg får bruk for det underveis på obligen (Arkitekturoppgaven) også. Men jeg ser dog at denne funksjonen (unwrap UVW) og generelt bitmaps som bilde, har sine fordeler og ulemper, og det vil absolutt ikke passe til alle anledinger.

Her er min versjon av arkademaskinene som har blitt modellert og fått lagt på bitmap ved bruk av unwrap UVW:

 

 

 

Advertisements