Jeg nekter å tegne flere kopper, viskelær, vaser med oppsatte blomster og fruktfat stillebener hvis jeg ikke . Fikk egentlig nok av den type tegneøvelser allerede på barneskolen.

Åhh gud hvor jeg hater å tegne det klassike “fruktfatet”. Aldri mer. NEVAHH! Ikke så fremst det kan unngås.

Så.. etter den lille ventileringen av opphetede meninger *kremt*; over til det jeg tegnet. Det var en gang et slags pynte-vinglass. Et svart et med veldig lang, blank stett. Dette har etterhvert blitt knust minst 2 ganger, så mye av toppen er borte. Men jeg tenkte at dette var litt interessant å tegne, med alle kantene fra skårene og refleksjonene i glasset. Jeg la også en tekstilrose oppå toppen, for å få det enda litt mer “spennende” å se på.

Synes det er veldig greit at vi får tegne det vi selv vil (så lenge det er et fysisk objekt foran oss) på observasjonstegningene. Det er så mye enklere, i hvert fall for meg, å få inspirasjon til å sette meg ned og tegne hvis jeg kan studere noe jeg synes er interessant.

Så her er knust-vinglass-rose-tegningen min.. 🙂

 

 

