Forrige uke fikk vi i oppgave å lage togsett med tilbehør. Først tenkte jeg; “Holy macaroni! Hvordan skal jeg klare det?” Det virket litt uvirkelig. Men vi hadde en del leksjoner og øvelser på forhånd som jeg synes var utrolig nyttige.

En av de “nye” funksjonene jeg lærte om var proboolean som jeg sleit med ei stund. Jeg fikk det bare ikke til å fungere. Helt til jeg innså at jeg ikke hadde trykket inn knappen start picking. *Facepalm*

Det mest frustrerende underveis er ikke nødvendigvis å plages, det er heller det at feilene er så utrolig enkle å løse! Det blir mye utbrudd av typen; Jiises! etterfulgt av; Hahaha! når jeg oppdager løsningene.

Når det gjelder togbane-oppgaven ble det en del klabb og babb før jeg fant fram til de løsningene som fungerte best. Forumet kom også til nytte da jeg skulle bøye togskinnene. Jeg fikk ikke bøyd dem slik jeg ville, men på et gammelt innlegg sto det tips om å huske å hake av for funksjonen no edge removal. Voila, problem solved.

Jeg synes jeg fikk lært mye under denne oppgaven. Jeg prøvde aktivt og bruke de fleste av funksjonene vi hadde gått igjenom for å ha prøvd ut dem, slik at jeg på et senere tidspunkt kan ta et bevisst valg mellom de metodene jeg synes fungerer best.

Her er resultatet:

 

(Klikk på for større versjon)

 

 

 

Hele rekka av vogner

 

 

Diverse utprøvinger underveis

Med flere segmenter på sylinderen på vogna til høyre ble bokstavene bedre.

 

